Een osteopathiebehandeling in Waalwijk en omgeving

Hebt u last van lichamelijke klachten waar u graag vanaf wilt, dan is een behandeling door Osteopathie Ingrid Reuser uit Waalwijk een goede keuze. We helpen u graag.

Hoe werken we bij Osteopathie Ingrid Reuser?

Als u zich aanmeldt voor osteopathie, zullen er eerst een uitgebreid vraaggesprek en een onderzoek plaatsvinden. Door middel van deze anamnese en het onderzoek wordt bepaald of u bij een osteopaat op de goede plaats bent of dat er moet worden doorverwezen.

Tijdens het onderzoek moet duidelijk worden wat de oorzaak van de klacht is. Wij vinden het erg belangrijk een goede band op te bouwen en meer inzicht te krijgen in uw leefpatroon en zo de oorzaak van het ontstaan van de klacht te achterhalen.

Osteopathiebehandeling
Omdat de verschillende weefsels in verband met elkaar staan, kunnen ze invloed op elkaar uitoefenen. Zo kan de oorzaak van een klacht zich op een andere plek in het lichaam bevinden dan waar de pijn zit.

Het onderzoek en de osteopathiebehandeling vinden plaats in ondergoed, zodat we het hele lichaam goed kunnen onderzoeken.

Als u wilt weten met welke klachten u terecht kunt bij een osteopaat, kunt u verder lezen bij indicaties. Er is geen verwijzing van een arts nodig om een afspraak te maken, maar het mag wel. Zo nodig zullen wij zeker doorverwijzen naar een arts. Osteopathie Ingrid Reuser behandelt functionele problemen.

Is osteopathie iets voor mij? Indicaties

Het is niet mogelijk alle behandelindicaties te benoemen. Hieronder staat een lijst met mogelijke klachten waarmee u in behandeling kunt komen. Hebt u een vraag over een klacht die niet genoemd is, dan kunt u contact opnemen om de mogelijkheden tot behandeling te bespreken. Indicaties kunnen zijn:

.

• Nekklachten & whiplash

• Schouderklachten

• Tenniselleboog

• Rsi of klachten arm, nek, schouder (KANS)

• Onbegrepen buikpijn, prikkelbaredarmsyndroom (PDS)

• Maagklachten, opgeblazen gevoel

• Moeizame of vertraagde stoelgang (obstipatie)

• Diarree

• Rugklachten

• Zwangerschapsklachten

• Pijn na de bevalling, postnatale pijn, verzakte blaas of baarmoeder

• Pijn bij gemeenschap

• Menstruatieklachten

• Littekenbehandeling

• Steeds terugkerende klachten / ontstekingen / blessures

• Slijmbeursontsteking (bursitis)

Behandeling kind & baby

Bij de behandeling van kinderen en baby's worden zachte technieken toegepast. Een kind kan klachten ontwikkelen na een moeizame bevalling, na een kunstverlossing, zoals vacuümbevalling, na een val of ander trauma of na een ontsteking.

• Chronische ontstekingen, zoals oorontsteking

• Buikpijn

• Gedragsproblemen

• Slaapproblemen

• Obstipatie (verstopping) of diarree

• Winderigheid

• Eczeem

• KISS syndroom

• Huilbaby's

• Maag-/darmkrampen

• Voorkeurshouding hoofd

• Afplatting van de schedel (plagiocephalie/brachycephalie)

• Reflux

• Overstrekken

• Kunstverlossing

Osteopathie is geschikt voor volwassenen en kinderen. Meer weten? Neem contact op met Osteopathie Ingrid Reuser in Waalwijk.

Neem direct contact met ons op